„Lot nad kukułczym gniazdem”

Dobra książka w dobrej wersji audio – czyta Zbigniew Zapasiewicz. Interpretacja doskonała, ale pamiętam, jak kiedyś czytałem tę książkę, wydawała mi się lepsza. To było dość dawno, myślałem że jest w tej historii więcej wątków, nieco więcej głębi. Może czytałem w innym tłumaczeniu? Hm.

Oczywiście – warto, jeśli ktoś nie zna… O władzy, o presji otoczenia, chyba aluzje do totalitaryzmu (Wielka Oddziałowa vs Wielki Brat). Jeśli chodzi o lepszą powieść o władzy, wpada mi na myśl „Faraon” (w trakcie słuchania), są tam fragmenty szokująco spostrzegawcze i współczesne.  Nawet widziałem, że Janusz Korwin-Mikke poleca Prusa, cytuję z bloga:

Zawsze mówię takim „politykom”: czytajcie najlepszą polską powieść polityczną, intelektualnie dostępną i dla ćwierćinteligentów: „Faraona” śp.Aleksandra Głowackiego (ps. „Bolesław Prus”).  

:)

Kesey jest ogólnie jakiś taki przesadnie buntowniczy, ale w porządku.

„Lot” kupiłem tutaj: Książki Audio

Czas trwania: ok. 5 godzin 30 minut

2 uwagi do wpisu “„Lot nad kukułczym gniazdem”

Skomentuj

