The Case-Book of Sherlock Holmes

OK, skończyłem ostatnią książkę z serii. Częściowo słuchałem, częściowo czytałem. Często oceniany jako najsłabszy ze wszystkich zbiorów opowiadań – niektóre zagadki są zbyt mało odkrywcze, jak na Przygody Najwybitniejszego Detektywa. Co nie znaczy, że książka jest zła jako całość. Część jest świetna, nieco przypominając momentami Lovecrafta („The Adventure of the Creeping Man”). Dla fanów dobra rzecz. Przynajmniej ja lubię atmosferę tej serii, śmieszą mnie nawet żarty Holmesa.  A najlepsza rzecz to szczegóły, dotyczące życia i rozrywek na przełomie XIX i XX wieku.

Skomentuj

