„Lalka” Prusa

Tym razem książkę przesłuchałem. Bo czytałem „z papieru” tak ze trzy razy. Zahacza o obsesję, ale co tam. Książka w wersji audio to ponad 25 godzin, zajęło mi to chyba z pół roku, bo się nie spieszyłem. Pół godzinki jednego dnia, tydzień przerwy, kilka rozdziałów po polei, potem przerwa itd. Wydane przez Bookmedia (1CD w formacie OGG, dostępne też MP3 na 2CD). Cena jak za droższe piwo, 9 do 15 zł. Kultura tanieje. Czy może być tańsza rozrywka?

Śmieszne, że to lektura dla liceum. Nie można jej omówić w czasie jakichś zajęć (i jeszcze to wciśnięcie Prusa w pozytywizm, żeby mu tylko nadać etykietkę – szlag mnie trafia), to po prostu obraza dzieła. Powieść jest absolutnie genialna, jak to możliwe, że taka Jane Austen jest znana na skalę światową, a nie A. Głowacki – pisarz doskonały? Jak zwykle momentami baraniałem, trafiając na fragmenty, na które wcześniej nie zwróciłem uwagi (oczywiście, tym razem uważałem, że wszystkie wyłapałem).

Oburzające jest, że osoba, która czyta książkę pozostaje anonimowa! Nie ma nazwiska na okładce, nie przedstawia się. A mimo tego – interpretacja jest całkowicie profesjonalna, słyszałem przecież tyle książek audio, naprawdę, świetny głos i doskonale czytane. W książkach audio, wydanych przez Wyborczą są zdjęcia aktorów, nie są to tylko „lektorzy”, również książki polskich wydawnictw Aleksandria i MTJ chwalą się tym, kto czyta, nawet jeśli taki ignorant, jak ja, nie zna tych aktorów. Dziwne.

  • Bookmedia – sklep
  • Książki audio – wersja mp3 i ogg – tanio, jak barszcz
Jedna uwaga do wpisu “„Lalka” Prusa

Skomentuj

